FIAT Yol Arkadaşım’a Hoş geldiniz
FIAT Yol Arkadaşım sayesinde otomobiliniz ile ilgili detaylar ve işlemler artık çok kolay.
Aracınızın servis geçmişi
Size özel kampanyalar
Size özel hatırlatmalar
Aracınızın takibi ve daha fazlası için Yol Arkadaşım mobil uygulamasını ücretsiz olarak indirebilir veya web sitemizi kullanabilirsiniz.
FIAT Yol Arkadaşım uygulaması Connect özelliği ile daha da yetenekli!
FIAT Yol Arkadaşım Connect ile otomobilinizin tüm kontrolü artık sizde!
FIAT Yol Arkadaşım Connect sayesinde;
Uzaktan kontrol özelliği sayesinde otomobilinizi uzaktan kilitleyip kilitlerini açabilir,
Aracınızla ilgili anlık arıza bildirimlerini alabilir,
Konum takibi sayesinde aracınızın nereye çekildiğini görebilir,
Sürüş performans takibi ve yakıt verimliliğinizi artırabilirsiniz.
Kontrol artık sizde!
FIAT Yol Arkadaşım Connect hizmetine sahip olmak için;
Size en yakın FIAT bayisinden Connect hizmetini satın alın.
FIAT Yol Arkadaşım web sitesi veya akıllı telefonunuza indireceğiniz FIAT Yol Arkadaşım mobil uygulamadan Connect özelliğini aktive edin.
Kontrol artık sizde.
FIAT dünyasını ve içeriklerini blog sayfamızla keşfet
Trafik kazalarında ilk yardım müdahaleleri hayat kurtarıcı niteliktedir. Ancak bilinçsiz müdahale bazı yaralıların hayatlarını kaybetmesine, bazı yaralıların da daha ciddi sakatlıklar yaşamasına sebep olabilir. Bu nedenle trafik kazalarında ilk yardım müdahalesi yaparken dikkat edilmesi gereken kurallar vardır.
Ambulansın aranması ve bilgi aktarma
112 numaralı acil hasta bakımı servisi, kaza anında arayacağınız ilk numara olmalı. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu hastanın isim ve telefon numarasının verilmesidir. Olay yerinin adresini açıklayıcı bir şekilde verdikten sonra olay yerinin ve olayın tanımı yapılmalıdır. Hasta ve yaralıların sayısı ve durumlarının belirtilmesi de son derece önemlidir.
Kazazedeye yaklaşım
Kazaya uğrayan araç mümkünse güvenli bir yere alınmalı ve olay yeri diğer sürücülerin görebileceği şekilde işaretlenmelidir. Olayı izlemek için orada bulunan bir kalabalık mutlaka olacaktır. Kalabalık yaratan kişileri olay yerinden uzaklaştırdıktan sonra hastaya sakin bir şekilde müdahale edin. Yaralı kişi kendindeyse onu konuşarak sakinleştirin. Yaralının bilinci açıksa nabız ve solunumunu kontrol edin. Hastanın dilinin geriye kaçmaması için başını geriye doğru yatırın. Eğer konuya hakimseniz ve hastanın durumu elverişliyse kalbi duran yaralıya kalp masajı, solunumu duran yaralıya ise suni teneffüs uygulayın. Hastanın kanaması varsa sargı bezi ile kanamaya tampon yapılmalı ancak vücuduna batan cisimler varsa asla çıkarılmamalıdır. Tüm bu ilk yardım hamleleri yapıldıktan sonra sağlık ekibinin gelmesi beklenmelidir.
Bayılma durumunda yapılacaklar ve yapılmayacaklar
Bayılan kişiye yapılması gereken tek şey hastayı canlandırmak için beynine kan akışının sağlanmasıdır. Bunun için hastanın ayaklarını yükseltmemiz gerekir. Kafasının altını çok yüksek olmayan bir minderle destekledikten sonra Sırt üstü yatar pozisyondaki hastanın ayaklarının altına 30-40 santimetre yüksekliğinde bir cisim koyduğunuzda hastanın beynine kan gitmesini sağlamış olursunuz. Eğer hasta kendine gelmiyorsa Dikkat! Sık sık başvurduğumuz ama hastaya hiçbir faydası olmayan yöntemler alkol, soğan, sarımsak koklatmaktır. Hastanın bu keskin kokuların etkisiyle kendine geleceği düşüncesi tamamıyla yanlıştır. Bir diğer yapılan hata ise bayılan kişiye su içirmeye çalışmaktır. Bayılan hastanın nefes yolları kapandığı için hastanın boğulmasına sebep olabilirsiniz
Kırık durumunda yapılması gerekenler-yapılmaması gerekenler
Eğer hastada kırık varsa çok dikkatli olmak gerekiyor. Kırığın üzerinde yara varsa temiz bir bezle kapatılmalı. Kırıkları olan yaralılar taşınırken dikkat edilmeli mümkünse profesyonel ekip gelmeden müdahale edilmemeli. Yaralıyı düşünmeden aracı düzeltmeye çalışmak, kolundan bacağından çekiştirerek araçtan çıkarmaya çalışmak ya da bir yerden bir yere taşımak hastada daha ciddi hasarlara sebep olabilir.
Trafikte can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla alınabilecek en büyük önlemlerden biri kasko hizmeti almaktır. Çünkü siz ne kadar iyi ve dikkatli bir sürücü olsanız da trafikteki diğer sürücüler sizin kadar dikkatli olmayabilir. Ayrıca doğal afet ve çalınma gibi durumların önüne geçmek, siz çok isteseniz de maalesef çok mümkün olmayabilir. Bu gibi durumlarda kaskonun önemi artar.
Kasko nedir? Ne işe yarar?
Kasko isteğe bağlı yapılan sigortalardan biridir. Kasko aracınızın, deprem, yangın, çalınma gibi risklere karşı aracınızı koruyan ve oluşabilecek hasarları tazmin eden bir sigorta türüdür.
Kasko bedeli hesaplanırken nelere bakılır?
Kasko bedeli, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSB) tarafından düzenli olarak güncellenilerek bildiriliyor. Her ay düzenli olarak yayınlanan listede araçlar yaşı, markası ve modeli gibi kriterlere göre sıralanır. 15 yaşından küçük araçlara uygulanabilen kasko bedelleri aracın geçmişi, araç sahibinin eğitim seviyesi, mesleği gibi faktörlere göre değişkenlik gösterebiliyor.
Kasko teminatları nelerdir? Kasko hangi durumları kapsar?
Kazalar: Kasko, trafik sigortasından farklı olarak sadece karşı taraftan kaynaklı kazalardan dolayı oluşabilecek hasarları değil sizden dolayı da meydana gelen kazalarsa hasarınızı kısmen ya da tamamen karşılar.
Yolda kalma: Kaza ya da aracınızda meydana gelecek bir arıza sonucunda yolda kalmanız durumunda çekici hizmeti hayat kurtarıcıdır. Bu nedenle kasko belirli durumlar ve limitler dahilinde ücretsiz çekici hizmeti sunar.
Doğal afet: Dolu, yangın, sel, yıldırım düşmesi, deprem ve diğer doğal afetler sonucu ortaya çıkabilecek zararları da telafi eder.
Çalınma: Çoğu sigorta şirketi ek ücret karşılığında aracın çalınma teşebbüsü veya çalınması durumlarını teminat altına alır.
Sağlık sorunları: Kasko teminatları içerisine ekleyeceğiniz sağlık hizmetleri sayesinde başınıza gelebilecek kaza sonucunda ortaya çıkacak yaralanma, ölüm gibi can güvenliği ile ilgili durumlarda da destek alabilirsiniz.
Kasko ne zaman devre dışı kalır?
Aracımızın en önemli organı şüphesiz ki lastikleri. Aracımızı taşıyan en hayati parça olan lastikler düzenli olarak kontrol edilmediğinde risk faktörü yüksek kazalara hatta ölümlere yol açabilirler. Bu gibi kazalardan korunmak için bir araç sahibinin öncelikle yapması gereken şey bunun önlemini almak. Bunun için de aracımızın;
Yukarıdakilerin hepsini yaptık, her şey normal gözüküyor. Peki ya yolda seyir halindeyken karşımıza sivri bir cisim çıktıysa ve lastiğimiz patladıysa? Bu durumda aracımızı güvenli bir şekilde durdurup stepnemiz varsa lastiğimizi değiştirmeli ya da yardım çağrısında bulunmalıyız. Peki bunu yaparken nasıl bir yol izlemeliyiz?
FIAT dünyasını ve içeriklerini blog sayfamızla keşfet
Trafik kazalarında ilk yardım müdahaleleri hayat kurtarıcı niteliktedir. Ancak bilinçsiz müdahale bazı yaralıların hayatlarını kaybetmesine, bazı yaralıların da daha ciddi sakatlıklar yaşamasına sebep olabilir. Bu nedenle trafik kazalarında ilk yardım müdahalesi yaparken dikkat edilmesi gereken kurallar vardır.
Ambulansın aranması ve bilgi aktarma
112 numaralı acil hasta bakımı servisi, kaza anında arayacağınız ilk numara olmalı. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu hastanın isim ve telefon numarasının verilmesidir. Olay yerinin adresini açıklayıcı bir şekilde verdikten sonra olay yerinin ve olayın tanımı yapılmalıdır. Hasta ve yaralıların sayısı ve durumlarının belirtilmesi de son derece önemlidir.
Kazazedeye yaklaşım
Kazaya uğrayan araç mümkünse güvenli bir yere alınmalı ve olay yeri diğer sürücülerin görebileceği şekilde işaretlenmelidir. Olayı izlemek için orada bulunan bir kalabalık mutlaka olacaktır. Kalabalık yaratan kişileri olay yerinden uzaklaştırdıktan sonra hastaya sakin bir şekilde müdahale edin. Yaralı kişi kendindeyse onu konuşarak sakinleştirin. Yaralının bilinci açıksa nabız ve solunumunu kontrol edin. Hastanın dilinin geriye kaçmaması için başını geriye doğru yatırın. Eğer konuya hakimseniz ve hastanın durumu elverişliyse kalbi duran yaralıya kalp masajı, solunumu duran yaralıya ise suni teneffüs uygulayın. Hastanın kanaması varsa sargı bezi ile kanamaya tampon yapılmalı ancak vücuduna batan cisimler varsa asla çıkarılmamalıdır. Tüm bu ilk yardım hamleleri yapıldıktan sonra sağlık ekibinin gelmesi beklenmelidir.
Bayılma durumunda yapılacaklar ve yapılmayacaklar
Bayılan kişiye yapılması gereken tek şey hastayı canlandırmak için beynine kan akışının sağlanmasıdır. Bunun için hastanın ayaklarını yükseltmemiz gerekir. Kafasının altını çok yüksek olmayan bir minderle destekledikten sonra Sırt üstü yatar pozisyondaki hastanın ayaklarının altına 30-40 santimetre yüksekliğinde bir cisim koyduğunuzda hastanın beynine kan gitmesini sağlamış olursunuz. Eğer hasta kendine gelmiyorsa Dikkat! Sık sık başvurduğumuz ama hastaya hiçbir faydası olmayan yöntemler alkol, soğan, sarımsak koklatmaktır. Hastanın bu keskin kokuların etkisiyle kendine geleceği düşüncesi tamamıyla yanlıştır. Bir diğer yapılan hata ise bayılan kişiye su içirmeye çalışmaktır. Bayılan hastanın nefes yolları kapandığı için hastanın boğulmasına sebep olabilirsiniz
Kırık durumunda yapılması gerekenler-yapılmaması gerekenler
Eğer hastada kırık varsa çok dikkatli olmak gerekiyor. Kırığın üzerinde yara varsa temiz bir bezle kapatılmalı. Kırıkları olan yaralılar taşınırken dikkat edilmeli mümkünse profesyonel ekip gelmeden müdahale edilmemeli. Yaralıyı düşünmeden aracı düzeltmeye çalışmak, kolundan bacağından çekiştirerek araçtan çıkarmaya çalışmak ya da bir yerden bir yere taşımak hastada daha ciddi hasarlara sebep olabilir.
Trafikte can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla alınabilecek en büyük önlemlerden biri kasko hizmeti almaktır. Çünkü siz ne kadar iyi ve dikkatli bir sürücü olsanız da trafikteki diğer sürücüler sizin kadar dikkatli olmayabilir. Ayrıca doğal afet ve çalınma gibi durumların önüne geçmek, siz çok isteseniz de maalesef çok mümkün olmayabilir. Bu gibi durumlarda kaskonun önemi artar.
Kasko nedir? Ne işe yarar?
Kasko isteğe bağlı yapılan sigortalardan biridir. Kasko aracınızın, deprem, yangın, çalınma gibi risklere karşı aracınızı koruyan ve oluşabilecek hasarları tazmin eden bir sigorta türüdür.
Kasko bedeli hesaplanırken nelere bakılır?
Kasko bedeli, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSB) tarafından düzenli olarak güncellenilerek bildiriliyor. Her ay düzenli olarak yayınlanan listede araçlar yaşı, markası ve modeli gibi kriterlere göre sıralanır. 15 yaşından küçük araçlara uygulanabilen kasko bedelleri aracın geçmişi, araç sahibinin eğitim seviyesi, mesleği gibi faktörlere göre değişkenlik gösterebiliyor.
Kasko teminatları nelerdir? Kasko hangi durumları kapsar?
Kazalar: Kasko, trafik sigortasından farklı olarak sadece karşı taraftan kaynaklı kazalardan dolayı oluşabilecek hasarları değil sizden dolayı da meydana gelen kazalarsa hasarınızı kısmen ya da tamamen karşılar.
Yolda kalma: Kaza ya da aracınızda meydana gelecek bir arıza sonucunda yolda kalmanız durumunda çekici hizmeti hayat kurtarıcıdır. Bu nedenle kasko belirli durumlar ve limitler dahilinde ücretsiz çekici hizmeti sunar.
Doğal afet: Dolu, yangın, sel, yıldırım düşmesi, deprem ve diğer doğal afetler sonucu ortaya çıkabilecek zararları da telafi eder.
Çalınma: Çoğu sigorta şirketi ek ücret karşılığında aracın çalınma teşebbüsü veya çalınması durumlarını teminat altına alır.
Sağlık sorunları: Kasko teminatları içerisine ekleyeceğiniz sağlık hizmetleri sayesinde başınıza gelebilecek kaza sonucunda ortaya çıkacak yaralanma, ölüm gibi can güvenliği ile ilgili durumlarda da destek alabilirsiniz.
Kasko ne zaman devre dışı kalır?
Aracımızın en önemli organı şüphesiz ki lastikleri. Aracımızı taşıyan en hayati parça olan lastikler düzenli olarak kontrol edilmediğinde risk faktörü yüksek kazalara hatta ölümlere yol açabilirler. Bu gibi kazalardan korunmak için bir araç sahibinin öncelikle yapması gereken şey bunun önlemini almak. Bunun için de aracımızın;
Yukarıdakilerin hepsini yaptık, her şey normal gözüküyor. Peki ya yolda seyir halindeyken karşımıza sivri bir cisim çıktıysa ve lastiğimiz patladıysa? Bu durumda aracımızı güvenli bir şekilde durdurup stepnemiz varsa lastiğimizi değiştirmeli ya da yardım çağrısında bulunmalıyız. Peki bunu yaparken nasıl bir yol izlemeliyiz?
Sıkça Sorulan Sorular
Aşağıdaki model ve motorizasyonlara onaylı LPG kiti takılabilmektedir.
doblo-linea 1.4 8v
egea sedan 1.4 16 v ve 1.6 e-torq
egea hb 1.6 e-torq
ege sw 1.6 e-torq
500x 1.6 e-torq
Fiat landirenzo markası ile çalışmaktadır ve kendisine özel LPG ünite yazılımı kullanmaktadır. Yekili servis dışında takılan landirenzo ünite yazılımlarından farklıdır.
Fiat yetkili servislerinin montaj ve bakım güvencesi ile gerçekleştiren bu işlemden sonra aracın garanti süreci etkilenmeden devam etmektedir.
Egea modelimizde LPG dönüşümü yaptırılabilecek araçlar aşağıda belirtilmiştir;
egea sedan 1.4 16 v ve 1.6 e-torq
egea hb 1.6 e-torq
ege sw 1.6 e-torq
FIAT Yol Arkadaşım Connect hizmetimizle ilgili daha detaylı bilgi almak için Yol Arkadaşım’a giriş yapın / üye olun ya da FIAT MİM’i (444 22 55) arayın.