“Fiat Connect” Genel Hizmet Koşulları

1- Genel

  1. Fiat Connect Genel Hizmet Koşullarında (“Hizmet Koşulları”) yer alan hizmetler TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. (kısaca "Fiat Türkiye") tarafından sağlanmaktadır.

  1. Fiat Türkiye, kendi takdirinde olmak üzere işbu Hizmet Koşulları’nın içeriğini, Kullanıcılara Hizmet Koşulları aracılığıyla sağlanan herhangi bir hizmeti, uyarı yapmaksızın, dilediği zaman kısmen ya da tamamen değiştirme ya da sona erdirme ve bu Hizmet Koşulları’nda kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini sistemlerinden silme hakkını saklı tutar. Bu nedenle, bu koşulların www.fiat.com.tr adresinde yer alan güncel versiyonunu belirli dönemlerde tekrar okumanız önerilmektedir.

2- Tanımlar ve Kapsam

  1. İşbu Hizmet Koşulları, FİAT Türkiye tarafından üreticisi ve/veya distribütörü olduğu “Fiat” markasına ait belirli model araçlara sağlanan “Fiat Connect” hizmetinin kapsam, içerik ve işleyişine dair hususları belirlemektedir.

  1. Hizmet/Hizmetler; kapsamı, içeriği ve işleyişine dair tüm bilgilere  www.fiat.com.tr ve işbu Hizmet Koşulları üzerinden  ulaşabilecek olan “Fiat Connect” hizmetini ifade eder.

  1. “Fiat Connect” hizmeti, Fiat Türkiye tarafından iş bu “Hizmet Koşulları” doğrultusunda sağlanacaktır.

  1. İşbu Hizmet Koşulları’nda adı geçen “Kullanıcı” Fiat Türkiye Yetkili Bayilerinden “Fiat Connect” hizmetini içeren aracı satın alan ve adına ruhsatlandıran veya Fiat Connect hizmetini içeren ekipmanı satın alarak Fiat Türkiye Yetkili Servisleri aracılığı ile bu ekipmanı aracına taktıran ruhsat sahibi gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.

  1. Ekipman (Donanım/Cihaz); Hizmet’in sağlanması için Fiat Yetkili Servisleri tarafından Kullanıcı’nın aracına monte edilmesi gereken ve işbu Kullanım Koşulları’nın hükümleri çerçevesinde Hizmet süresi sonunda Kullanıcı’ya ait olacak Fiat Connect cihazını ifade eder.

  1. “Fiat Connect” hizmeti, aracını sadece Türkiye’de tescil ettirmiş Kullanıcılar için ve Türkiye sınırları dahilinde sunulur.

  1. İşbu Hizmet Koşulları’na erişim sağlayan her kullanıcı iş bu “Hizmet Koşulları”nı kayıtsız şartsız kabul eder.

3- “Fiat Connect” Hizmet Süresi

Kullanıcı, işbu Hizmet Koşulları kapsamında satın aldığı hizmeti 1 (bir) yıl süre ile kullanabileceği gibi, bu sürenin bitiminde Kullanıcı tarafından ücreti mukabilinde aboneliğin yenilenmesi ile yenileme süresi kadar kullanabilecektir. Kullanıcı tarafından satın alınan hizmet paketlerinde belirtilen sürenin sonunda, Fiat Türkiye tarafından sağlanan “Fiat Connect”in katma değerli hizmetleri (uzaktan kontrol özellikleri, arıza bilgilendirmesi, ambulans hizmeti) otomatik olarak devreden çıkacak ve kullanılamayacaktır. Söz konusu hizmet süresi sonunda aboneliğin Kullanıcı tarafından yenilenmemesi halinde, Kullanıcı’nın aracına takılan cihazın bağlantısını kesmek üzere Fiat Yetkili Servisi’nde ekipman (donanım) demontajı yaptırması ve/veya Müşteri İlgi Merkezi’ni (444 22 55) araması gerekmektedir. Kullanıcı tarafından abonelik yenilemesi yapılmaması halinde, devam eden süreçte aboneliğin kullanıcı tarafından yenilenmek istenmesi ihtimaline karşı, söz konusu hizmet süresinin bitmesinden itibaren devam eden 1 (bir) yıl boyunca, araçta bulunan sim kartlı cihaz, katma değerli hizmetler olmaksızın araçtan anonim şekilde veri elde etmeye devam eder.

        

4- “Fiat Connect” Hizmetinin Sağlanması

  1. “Fiat Connect” kapsamındaki hizmetlerin Fiat Türkiye tarafından Kullanıcı’ya sağlanabilmesi için;

Hizmetin kullanımına ilişkin tüm işlemlere ait detaylara www.fiat.com.tr sayfasından ulaşabilirsiniz.

  1. Hizmet’in 12 aylık ödeme planı ile satın alınması halinde Kullanıcı, satın alma aşamasında ödemeyi taahhüt ettiği aylık Hizmet bedellerini, Fiat Türkiye tarafından Kullanıcı’ya her ay düzenlenen faturaya istinaden ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.  Hizmet’in devamı süresince her ay düzenlenen toplam fatura tutarının Kullanıcı tarafından son ödeme tarihinden önce ödenmesi gerekmektedir. Kullanıcı tarafından yapılacak fatura ödemesi, Fiat Connect uygulaması içine Kullanıcı tarafından kaydedilecek kredi kartı bilgilerine göre otomatik olarak gerçekleşecektir. Kullanıcı, kullanılan kredi kart bilgisinin kendisine ait olduğunu veya kartın sahibinin kullanmak için iznine sahip olduğunu onaylar. Bir adet faturanın ödenmemesi, ödemelerin reddedilmesi ve/veya tahsil edilememesi durumunda Kullanıcı tarafından Fiat Connect uygulamasına ve işbu Kullanım Koşulları’nda belirtilen Hizmetlere erişim sağlanamayacaktır. Bu durumda Fiat Türkiye, ilgili mevzuatın öngördüğü sınırlar dahilinde yasal işlemleri başlatma hakkını saklı tutar.

  1. Hizmetler, Kullanıcı’nın aracına, Fiat yetkili servisleri tarafından Kullanıcı’nın talebi doğrultusunda takılan ve takılan parçanın içinde yer alan özel bir sim kart ve donanım aracılığıyla sağlanır. Bu nedenle “Fiat Connect” ile sunulacak hizmetler, ilgili mobil ağ operatörleri tarafından baz istasyonlarının çekim alanı ile sınırlıdır. Hizmetlerin sunulması için gerekli mobil iletişim ağının düzgün bir şekilde çalışıyor olması ve kullanıma hazır olması zorunlu koşuldur. Hizmetler, ayrıca hava, topografya, aracın konumu ve/veya teknik uygunluğu, yazılım ya da sistemlerin işlerliği ve erişebilirliğine ilişkin aksaklıklar, manyetik ve/veya fiziki koşullar tarafından da etkilenebilir.

  1. Hizmetler; grev, lokavt, doğal afetler, terör saldırıları ve/veya resmi talimatlar gibi mücbir sebepler ve/veya hizmet tesislerinin veya hizmetlerin düzgün bir şekilde sunulması veya geliştirilmesi için gerekli olan, trafik bilgisi sunucuları veya ağ operatörleri ile hizmetleri sağlayan yazılım ya da sistemlerdeki teknik ve diğer önlemleri (bakım, onarım, sistem ile ilgili yazılım güncellemeleri, genişletmeleri vb.), nedeniyle aksayabilir. Hizmetler, üçüncü kişilerin etki veya müdahaleleri sonucu telekomünikasyon sistemlerinde meydana gelebilecek arızalar nedeniyle aksayabilir. Bu gibi durumlarda Fiat Türkiye, söz konusu arıza ve erişim engellerinin derhal giderilmesi için gerekli makul çabayı gösterecektir.

  1. İşbu Hizmet Koşulları’nın 4.3. ve 4.4. maddeleri doğrultusunda “Fiat Connect” hizmetinde yaşanabilecek aksaklıklardan ve bu aksaklıkların sonuçlarından Fiat Türkiye hiçbir şekilde sorumlu değildir.

  1. Hizmetlerin kullanımı ile ilgili yaşanacak sorunlar için www.fiat.com.tr adresinde yer alan kanallar üzerinden veya 444 22 55 numaralı telefondan Fiat Müşteri İlgi Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

5.  “Fiat Connect” Hizmetinin Kullanımı

5.1.         İşbu Hizmet Koşullarına konu olan haklar, sadece ruhsat sahibi Kullanıcı’nın “Fiat Connect” hizmetini satın aldığı aracına özel olup, Kullanıcı’ya ait olsun veya olmasın başka bir araca aktarılamaz veya başka bir araçta kullanılamaz.

5.2.         Araca, Fiat Yetkili Servisi tarafından ya da gösterildiği şekilde Kullanıcı tarafından takılan ve aracın bir parçası olan sim kart içeren donanım, Kullanıcı tarafından yalnızca “Fiat Connect” ile sunulan hizmetlerden faydalanmak için kullanılmalıdır. Aksi bir kullanımdan doğan tüm sorumluluk Kullanıcı’ya ait olup, bu hususta Fiat Türkiye’nin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

5.3         Kullanıcı, “Fiat Connect” hizmetlerini, ancak ilgili mevzuatın izin verdiği sınırlar dahilinde kullanabilir. Kullanıcı, bu hizmetleri yasadışı amaçlar için kullanmamakla ve üçüncü kişilerin, Hizmetleri bu amaçla kullanmasına müsaade etmemekle yükümlüdür. Aksi halde, her türlü aykırı kullanımdan doğrudan ve münhasıran Kullanıcı sorumludur. Kullanıcı işbu “Fiat Connect” ile sağlanan hizmetlerden elde edeceği verileri ve/veya bilgileri, ticari amaçlarla kullanmayacağını; bu amaçlarla üçüncü kişiler ile paylaşmayacağını, fikri mülkiyet ihlalinde bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.

6. “Fiat Connect” Kullanıcı Giriş İşlemleri ve Uygulama Kullanımı

6.1.         Kullanıcı, “Fiat Connect” ile ilgili aldığı hizmetlere ilişkin işlemlerini  www.fiat.com.tr adresindeki internet sayfası üzerinden giriş yaparak ya da App Store, Play Store ve ilgili diğer kanallar üzerinden ücretsiz olarak cep telefonuna indirebileceği “Fiat Connect” uygulaması ile erişim sağlayarak gerçekleştirebilecektir. Kullanıcı, internet sayfasına ve/veya uygulamaya kendisine ait bir kullanıcı hesabı açmak suretiyle kullanıcı adı/şifresi ile giriş yapabilecektir. “Fiat Connect” ile sunulan hizmetlerin sağlanması için Kullanıcı tarafından hesap açma işleminin yapılması gerekmektedir. Kullanıcının, ilgili hesabı açarken verdiği bilgilerin doğruluğundan ve kendisine ait olduğundan yine Kullanıcı sorumludur.

6.2.         Kullanıcı, “Fiat Connect” aracılığıyla kendisine sunulan hizmetlerin durumunu “4.1. maddede adı geçen internet sayfası üzerinden ya da uygulama üzerinden görüntüleyebilir ve yönetebilir.

6.3.         Kullanıcı, “Fiat Connect” aracılığıyla kendisine sunulan ihtiyari hizmetleri App Store, Play Store ve ilgili diğer kanallar üzerinden ücret karşılığı veya ücretsiz olarak temin edebilir.

7. Kaza ve Acil Durumlar

7.1. Kullanıcı’nın “Fiat Connect” hizmetine konu aracı ile kaza yapması halinde, araca takılı olan donanım üzerinden “Fiat Müşteri İlgi Merkezi”ne kaza sinyali gider ve Kullanıcı, “Fiat Müşteri İlgi Merkezi” tarafından sistemde kayıtlı olan telefon numarasından aranarak sağlık durumu ile ilgili bilgi alınır. Alınan bilgi doğrultusunda ve talep/ihtiyaç halinde veya “Fiat Müşteri İlgi Merkezi” tarafından yapılan arama sonucunda Kullanıcı’ya hiçbir şekilde ulaşılamazsa, Kullanıcı’nın kaza yaptığı konuma ambulans gönderilir, devamında Kullanıcı’nın acil durumlarda aranacak kişi kaydı varsa ve/veya Kullanıcı’nın talep etmesi halinde ilgili kişi aranarak bilgi verilir.

7.2. İş bu Hizmet Koşullarının 7.1. maddesi kapsamında sağlanacak olan ambulans hizmeti, aracın kaza anındaki sinyali alınan coğrafi konumuna sağlanır. Söz konusu ambulans hizmeti, ambulansın ulaşabildiği coğrafi alanlar ile sınırlıdır. Fiziki imkânsızlık nedeniyle ambulansın ilgili coğrafi konuma ulaşamadığı durumlarda "Fiat Türkiye"nin herhangi bir sorumluluğu doğmaz.

7.3. İş bu Hizmet Koşullarının 7.1. maddesi kapsamında sağlanacak olan ambulans hizmetine konu olabilecek ikincil transferler ve ücretler Hizmet Koşulları kapsamına dahil değildir. İkincil transfer ve ücretlere konu olabilecek ödeme ve mutabakatlar Kullanıcı ve ambulans firması arasında gerçekleşecek olup, bu anlamda "Fiat Türkiye"nin herhangi bir sorumluluğu doğmaz.

7.4. İş bu Genel Hizmet Koşulları’nın 4.2. ve 4.3 maddesi kapsamında, Kullanıcı’nın bulunduğu coğrafi konum, mobil ağ operatörü baz istasyonlarının çekim alanı dışında ise kaza anında araca takılı olan donanım etkin olarak çalışmayacağından “Fiat Müşteri İlgi Merkezi”ne herhangi bir kaza sinyali gitmeyecektir. Bu durumda, Kullanıcı, "Fiat Türkiye"nin herhangi bir sorumluluğu olmadığını kabul eder.

8. Hizmetlerin Devre Dışı Bırakılması ve Durdurulması

8.1.         İş bu Genel Hizmet Koşulları’nın 3’üncü maddesinde yer alan hizmet süresinin sona ermesi ile birlikte “Fiat Connect”in katma değerli hizmetleri (uzaktan kontrol özellikleri, arıza bilgilendirmesi, ambulans hizmeti) otomatik olarak devreden çıkacak ve kullanılamayacaktır. Söz konusu hizmet süresi sonunda aboneliğin Kullanıcı tarafından yenilenmemesi veya Hizmet’in süresinden önce iptal edilmesi halinde, Kullanıcı’nın aracına takılan cihazın bağlantısını kesmek üzere Fiat Yetkili Servisi’nde ekipman (donanım) demontajı yaptırması ve/veya Müşteri İlgi Merkezi’ni (444 22 55) araması gerekmektedir. Kullanıcı tarafından abonelik yenilemesi yapılmaması halinde, devam eden süreçte aboneliğin kullanıcı tarafından yenilenmek istenmesi ihtimaline karşı, söz konusu hizmet süresinin bitmesinden itibaren devam eden 1 (bir) yıl boyunca, araçta bulunan sim kartlı cihaz, katma değerli hizmetler olmaksızın araçtan anonim şekilde veri elde etmeye devam eder. 

8.2.   Kullanıcı, işbu Genel Hizmet Koşulları’nın 3’üncü maddesinde yer alan hizmet süresinin bitiminden önce dilediği zaman “Fiat Connect” kapsamında sunulan hizmetleri iptal edebilir. Kullanıcı’nın bu iptal bildirimini Müşteri İlgi Merkezi’ni (444 22 55) arayarak yapması gerekmektedir.  Bildirimin yapılmasını müteakip en geç 10 (on) gün içerisinde Kullanıcı’nın talebi yerine getirilir. Talebin yerine getirildiğine ilişkin bilgi Fiat Müşteri İlgi Merkezi tarafından Kullanıcı’ya bildirilir. Aracın pert olma durumu için de 8.2. maddesi uygulanır.

 

8. 3.         Kullanıcı’nın 8.2. maddeye göre “Fiat Connect” hizmetini iptal etmesi durumunda;

Her durumda, 8.1. maddesi kapsamında Yetkili Servis tarafından yapılacak demontaja ilişkin işçilik ücreti Kullanıcı tarafından karşılanacaktır.

8.4. Kullanıcı’nın, kendisine ait Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartını, “Fiat Connect” uygulamasını indirdiği telefonunu ya da “Fiat Connect” hizmetine konu aracının ruhsatını çaldırması ya da kaybetmesi durumunda Fiat Türkiye’ye 444 22 55 numaralı Fiat İlgi Merkezi üzerinden bilgi vermekle yükümlüdür. Bu durumda, Kullanıcı’nın “Fiat Connect” hizmeti geçici olarak durdurulur.

9. “Fiat Connect” Hizmetine Konu Aracın Üçüncü kişiler Tarafından Kullanılması, Çalınması veya Satılması  

 

9.1         “Fiat Connect” hizmeti sadece ilgili aracın ruhsat sahibi olan Kullanıcı’ya özeldir. Bu nedenle, Kullanıcı kendisine özgü kullanıcı hesabını üçüncü bir kişiye devredemez.

9.2.         “Fiat Connect” hizmetini haiz aracın ruhsat sahibi olan Kullanıcı tarafından kullanılması esas olup, üçüncü bir kişi tarafından kullanılması durumunda Fiat Türkiye herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

9.3.         “Fiat Connect” hizmetini haiz araç üçüncü bir kişiye satıldığında Kullanıcı, Fiat Türkiye’ye 444 22 55 numaralı Fiat İlgi Merkezi üzerinden bilgi vermekle yükümlü olup, araçta bulunan tüm kişisel verilerinin silinmesinden, kullanıcı hesabının kapatılmasından kişisel olarak sorumludur.

                

9.4.         Aracın Kullanıcı tarafından üçüncü bir kişiye satılması halinde Kullanıcı, yeni malike, aracın “Fiat Connect” hizmeti açısından aktif olduğu durumunu bildirmekle yükümlüdür. Yeni malikin, mevcut aktiflik durumunu değiştirebileceği bilgisi Kullanıcı tarafından yeni malike bildirilmelidir. Bununla birlikte, Kullanıcı, işbu “Hizmet Koşulları” dokümanı ile aracın “Fiat Connect” hizmetini yeni malike bildirilmesinden de sorumludur. Aksi takdirde gerek Kullanıcı gerekse üçüncü taraf(lar) açısından oluşabilecek mağduriyetlerin sorumluluğu tamamen Kullanıcı’ya aittir.

9.5.          Kullanıcı, “Fiat Connect” hizmetine konu aracının çalınması halinde 444 22 55 numaralı Fiat Müşteri İlgi Merkezi’ni arayarak veya www.fiat.com.tr adresinde belirtilen alternatif kanallar üzerinden bilgi vermek zorundadır.

10.   Garanti

10.1. Fiat Türkiye, “Fiat Connect” hizmetinin sağlanabilmesi için Kullanıcı’nın aracına takılan ekipmana (donanım) ilişkin ayıplardan, ekipmanın araca takıldığı tarihten itibaren, ilgili mevzuatta aksine bir hüküm bulunmadıkça, 2 (iki) yıl boyunca sorumlu olduğunu taahhüt eder. Ekipman normal kullanım koşulları dışında hasar görürse veya arızalanırsa, bu garanti kapsamı dışında kalacaktır.

 

10.2. Kullanıcı, donanımın araca takıldığı tarihten itibaren garanti süresi içerisinde meydana gelen herhangi bir arızayı derhal Fiat Türkiye’ye bildirmekle yükümlüdür. Aksi takdirde, garanti hükümleri geçersiz sayılacaktır.

11. Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması

“Fiat Connect” hizmeti dolayısıyla Kullanıcılar’dan toplanan kişisel verilerin korunmasına ilişkin hükümler, bu kullanım koşullarının ayrılmaz bir parçası olan Fiat Yol Arkadaşım Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma Metni’nde yer almaktadır.

12. İletişim

“Fiat Connect” hizmeti ile ilgili olarak Fiat Müşteri İlgi Merkezi’ne 444 22 55 numarasından ulaşabilirsiniz.

 

13. Uygulanacak Hukuk ve Yetkili Mahkeme

“Fiat Connect” hizmetinden kaynaklanan tüm uyuşmazlıklarda Türk Hukuku uygulanacak olup, İstanbul Çağlayan Mahkemeleri yetkili ve görevli olacaktır.